V době nouzového stavu byly školy zavřené a pro mnoho rodičů, učitelů, ale především dětí se tak toto období stalo velkou zkouškou. Dodnes neprezentovalo MŠMT přesné statistiky, jak se s výukou vzdělávací zařízení poprala. Hlavní mediální pozornost byla upřena k rozhodnutím, jestli maturity budou či ne, popř. jak to bude s přijímacími zkouškami. Jenže se zapomnělo na daleko důležitější problém – jak bude výuka probíhat, pokud se epidemie vrátí.

Budou školy připravené? Jaké povinnosti a práva budou mít studenti? A jak vše bude probíhat?

S řešením přišel lidovecký poslanec Jiří Mihola. Již před několika týdny navrhl začlenit dálkové vzdělávání do školského zákona. Resort ministra Plagy konečně přichází s reakcí – navrhuje vlastní úpravu on-line výuky.

„Troufám si říci, že svou roli opozičního poslance jsem v tomto případě splnil. Upozorňoval jsem na problém s chybějící úpravou, navrhl jsem vlastní, až muselo ministerstvo reagovat. I když neprojde můj návrh, budu rád, pokud se do zákona on-line výuka vůbec dostane. Nemůžeme si dovolit paralyzovat české školství.“ uvedl vysokoškolský učitel Mihola.

Více o tématu přinesla Česká televize.