Poslanec Mihola se v uplynulých měsících věnoval otázce distančního vzdělávání. Jako vysokoškolský učitel stál i on před výzvou, jak se svými studenty komunikovat, a pokud možno pokračovat v probírané látce. I díky těmto praktickým poznatkům nyní přichází s návrhem, aby se distanční vzdělávání v budoucnu objevilo ve školském zákoně. Nejde jen o alternativu k běžné praxi, ale především jde o záložní plán pro případ, kdyby přišla druhá vlna nemoci COVID-19 popř. jakékoli jiné.
Myslel ale i na dlouhodobě nemocné studenty, popř. děti, které pobývají dlouhodobě v léčebných zařízeních a pod.

„V žádném případě nechci nahradit výuku ve třídě tou on-line. Také chodím se studenty na exkurze, ale neznamená to, že musíme být v terénu pořád,“ uvedl pro HN Mihola, který působí na Masarykově univerzitě. Vyučování on-line vidí jako vhodný doplněk nynější praxe. „Ukázalo se, že některé žáky vedla krize k větší samostatnosti. Proto chci, aby školy takovou možnost ze zákona měly,“ říká Mihola. Návrh by podle něj mohl pomoct handicapovaným nebo jiným žákům, pro které je každodenní docházka do školy komplikovaná.

Více se tématu věnují dnešní Hospodářské noviny.